5 sposobów na stworzenie lepszego hasła reklamowego

Chwytliwe hasło reklamowe sprawia, że marka staje się rozpoznawalna i łatwo skojarzyć ją z konkretnym produktem. Jak stworzyć niezapomniany i skuteczny slogan? Oto 5 sposobów, aby hasło było mocne, nieszablonowe i zapadało w pamięć.

Krótkie hasła wyrażają więcej

Nie ma sensu zmuszać klientów do zapamiętania 3-5 zdań będących popisem językowej ekwilibrystyki. Prosty slogan jest łatwiejszy do przyswojenia i powtórzenia. Ponadto zgrabnie komponuje się z logo i nie zajmuje wiele miejsca na ulotkach czy billboardach. Klient błyskawicznie go odczyta i zapamięta, co przełoży się na trwałość skojarzenia z marką. Kilkuwyrazowe slogany docenili m.in. Apple („Think different”), McDonald’s (I’m lovin’it), Subway („Eat fresh”), Nike („Just do it”) czy Nokia („Connecting People”). Krótkie hasła są dynamiczne i trafiają prosto do celu – świadomości klienta.

Wyróżnienie bez sztampy
Najlepsza jakość, najniższe ceny, najmodniejsze, najnowocześniejsze… Projektując hasło reklamowe nie warto wpadać w megalomańskie tony. Wprawdzie zdarzają się perełki na miarę „Probably the best beer in the world”, ale cały urok tego hasła polega właśnie na owym „prawdopodobnie”. Przymiotniki w stopniu najwyższym zwykle brzmią mało wiarygodnie, są nudne i powtarzalne. Dobre hasło reklamowe może prowokować do refleksji („Moje zmienia wszystko”), budzić kontrowersje („Nie dla idiotów”) lub puszczać oko do klienta („A świstak siedzi i zawija je w te sreberka”). Błyskotliwe bon moty czasem trafiają do powszechnego języka, zapewniając marce wielopłaszczyznową, długoterminową promocję.

Gierki słowne
Parafrazując Oscara Wilde’a, w tworzeniu hasła reklamowego chodzi o to, by być trochę niemożliwym. Dużym powodzeniem w branży cieszą się dwuznaczności, które po mistrzowsku wykorzystali twórcy kampanii promocyjnych piwa Żubr. Hasła takie jak: „Dobrze posiedzieć przy Żubrze”, „Żubr powstaje z jęczmienia” czy „Żubr tuż za rogiem” nawiązują do filmu reklamowego z królem puszczy w roli głównej, a jednocześnie budzą wyraźne skojarzenia z promowanym napojem. Twórczość copywriterów wspomagają także rozmaite środki stylistyczne, takie jak: aliteracja (np. „CCC – Cena Czyni Cuda”), homonimy („Ojciec prać”) czy antropomorfizacja („Twój kot kupowałby Whiskas”), a nawet pleonazmy („Zabija komary na śmierć”).

Hasło zgodne z polityką marki
Hasło powinno współgrać z polityką firmy i być zgodne z oczekiwaniami grupy docelowej. Alior Bank reklamuje się tak: „Wyższa kultura. Bank nowości”. Pierwsza część sloganu budzi zaufanie i wskazuje na wysoki poziom świadczonych usług, druga jest zgrabną modyfikacją pierwotnej wersji hasła („Wyższa kultura bankowości”), stworzoną na potrzeby cyfryzacji Alior Banku. Dzięki temu zabiegowi marka wysyła wyraźny komunikat dla wymagającej klienteli – jest nadal profesjonalnie i zgodnie z tradycją, a zarazem postępowo.

Z korzyścią dla klienta
Hasło reklamowe może eksponować walory, których nie ma konkurencja, albo opisywać zwykłe przymioty w nieszablonowy sposób. Drażetki M&M’s „rozpuszczają się w ustach, a nie w dłoni” – ta nieśmiertelna fraza sprawiła, że każde dziecko chce sprawdzić zadziwiającą właściwość czekoladowych cukierków. Któż z nas nie zastanawiał się też, czy mleko faktycznie wpływa na wzrost („Pij mleko! Będziesz wielki!”)? Z kolei przed kilku laty wszyscy po rozbiciu wazonu przypominaliśmy sobie słynną rymowankę „co kropelka sklei, sklei – żadna siła nie rozklei”. Warto jednak pamiętać, że obietnice bez pokrycia mogą odbić się czkawką. Dość kuriozalną i zbyt surową lekcję odebrał Red Bull – marka zapłaciła 13 mln USD ugody, gdyż wbrew zapewnieniom sloganu, napój nie „dodał skrzydeł”…

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij