Content is a king, czyli o potędze treści w marketingu internetowym

Content is a king to fraza chętnie powtarzana przez zwolenników content marketing, czyli marketingu treści. To strategia polegająca na pozyskiwaniu klientów poprzez publikację treści, które mają wysoką wartość informacyjną – są przydatne dla odbiorcy. Chwytliwe hasła czy emocjonalne obrazy schodzą na drugi plan.

Na pierwszym miejscu jest merytoryczna treść, która będzie chętnie czytana i promowana przez odbiorców. Content marketing jest nastawiony na budowanie długotrwałych relacji z klientem. Najczęściej wykorzystywane formy content marketingu to wpisy na wartościowych blogach, infografiki, artykuły i filmy poradnikowe, ebooki, webinary oraz artykuły eksperckie na portalach tematycznych.

Marketing treści jest często skierowany do grupy odbiorców zainteresowanych daną branżą. Pozwala na zbudowanie wizerunku autorytetu i podniesienie wiarygodności marki. W przypadku firm działających w branży nieruchomości, content marketing może obejmować:

  • artykuły eksperckie na portalach budowlanych lub związanych z rynkiem nieruchomości,
  • wpisy gościnne na blogach tematycznych,
  • prowadzenie własnego bloga pod domeną strony firmowej, na którym znajdą się wartościowe artykuły dotyczące branży,
  • teksty poradnikowe, np. o tym jak dobrze wybrać mieszkanie, w jaki sposób zwiększyć szasnę na otrzymanie kredytu hipotecznego lub jak sprawdzić wiarygodność dewelopera.

Dużą zaletą content marketing jest zaangażowanie odbiorcy i interakcja z potencjalnymi klientami. Komentarze na blogach czy portalach społecznościowych to znakomita okazja do konwersacji z czytelnikami. Umiejętnie prowadzony dialog pomoże Ci zbudować wizerunek autorytetu. Ponadto, najlepsze treści są udostępniane przez użytkowników. Tak powstaje marketing wirusowy, dzięki któremu Twój wpis może trafić do tysięcy odbiorców, mimo braku nakładów finansowych na dystrybucję.

Content marketing to część inbound marketingu – promocja jest nastawiona na to, by marka dała się znaleźć w sieci. To przeciwieństwo aktywnego poszukiwania odbiorców. Inbound marketing zakłada, że to odbiorca znajdzie Ciebie, ale musisz dać się łatwo znaleźć. Oczywiście najlepszym sposobem na bycie widocznym dla poszukiwaczy jest zaistnienie w wyszukiwarkach. Aby znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, niezbędne jest SEO, czyli działania polegające na optymalizacji strony pod wyszukiwarkę.

Content marketing znakomicie wpisuje się w działania SEO. Jednym z najważniejszych kryteriów dla Google i innych wyszukiwarek jest właśnie ilość wartościowej treści na stronie. Jeśli będziesz regularnie umieszczać wysokiej jakości artykuły na firmowym blogu, szansa na widoczność w wyszukiwarkach rośnie. Z kolei artykuły gościnne mogą zawierać linki prowadzące do Twojej strony. Dobry artykuł będzie też chętnie linkowany przez czytelników. To dobra wiadomość, bo naturalne odnośniki są kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wyszukiwarce.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij