Czym jest inbound marketing

Inbound marketing, czyli marketing przychodzący to coraz popularniejsza forma reklamy. Na czym polega? W odróżnieniu od banerów, spotów reklamowych czy plakatów, inbound marketing nie narzuca się odbiorcy. Wręcz przeciwnie. Dąży do tego, aby potencjalny klient sam znalazł produkt lub markę. Prowadząc kampanię bazującą na inbound marketingu, stawia się na budowanie wizerunku marki, wartościowy content i obecność w mediach społecznościowych oraz wyszukiwarkach. Inbound marketing działa w sposób dyskretny – nie narzuca się odbiorcy. Jest ponadto nastawiony na budowanie długotrwałej relacji z klientem i zaangażowanie obu stron komunikacji.

 

Techniki marketingu przychodzącego. Inbound marketing jest oczywiście realizowany w Internecie. Jakie techniki wykorzystuje się, aby zaistnieć w świadomości odbiorcy?

 

Działania w mediach społecznościowych. To podstawa inbound marketingu. Facebook, Twitter, LinkedIn czy Instagram pozwalają na zaangażowanie odbiorcy w działania promocyjne. Użytkownik sam znajdzie profil Twojego biura nieruchomości, inwestycji czy firmy deweloperskiej lub dostanie podpowiedź od portalu. Jeśli treść przypadnie użytkownikowi do gustu, internauta sam wyrazi chęć otrzymywania publikowanych przez Ciebie postów, klikając „Lubię to!” czy „Obserwuj”.

 

Newsletter. To kolejna forma tzw. marketingu za przyzwoleniem. Daj użytkownikom możliwość zapisania się na newsletter, a zyskasz bazę osób zainteresowanych Twoimi działaniami. Mailing możesz wykorzystać do wysyłania wartościowych treści, takich jak porady dotyczące szukania mieszkań czy podniesienia zdolności kredytowej. Od czasu do czasu oczywiście możesz też przesłać maila z własną ofertą nieruchomości.

 

Optymalizacja i pozycjonowanie. Czasem mówi się, że SEO, czyli optymalizacja strony pod wyszukiwarki to dziedzina, która powoli odchodzi do lamusa. Następcą ma być m.in. inbound marketing. Tak naprawdę jednak oferta firm SEO cały czas ewoluuje i trudno byłoby jasno wskazać, co jeszcze można zaliczyć do SEO, a co już nim nie jest. Trudno też sobie wyobrazić inbound marketing bez optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Możliwe, że pojęcie SEO przestanie być tak popularne, ale same działania tego rodzaju jeszcze długo będą potrzebne. Optymalizacja kodu i treści strony sprawia, że strona jest widoczna na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie mają też działania poza witryną – przede wszystkim zbieranie linków prowadzących do promowanego adresu. Dzięki temu użytkownik, który szuka oferty takiej jak Twoja, sam znajdzie stronę i zapozna się z propozycją.

 

Marketing wirusowy. Czyli treści, które niczym wirus roznoszą się po sieci – głównie w mediach społecznościowych. Wartościowy artykuł albo śmieszny filmik mogą zainteresować setki tysięcy odbiorców i zachęcić ich do działania. Skuteczny marketing wirusowy to tysiące lajków i udostępnień.
Prowadzenie bloga. Duża ilość wartościowej treści pozwala na poprawienie pozycji w wyszukiwarkach. Poza tym, użytkownik zainteresowany wpisami chętnie zapisze się na newslettera lub polubi Twoje konto na portalu społecznościowym. W ten sposób stworzysz długotrwałą, dobrą relację z potencjalnym klientem. Blog to także skuteczne narzędzie budowania wizerunku marki.

 

Marketing szeptany. Dobre opinie na tematycznych forach i w portalach zbierających oceny, mogą znacząco wpłynąć na zainteresowanie Twoją ofertą. Marketing szeptany generuje większą liczbę pozytywnych wpisów w sieci na temat promowanej marki. Dzięki temu rośnie szansa na to, że użytkownik zainteresowany danym obszarem znajdzie posty dotyczące Twojej działalności i postanowi przyjrzeć się Twojej ofercie.

 

Zalety inbound marketingu. Inbound marketing zyskuje na popularności. Nie bez powodu. Oto kilka jego kluczowych zalet:

 

  • Klient sam szuka oferty takiej, jak Twoja, a więc jest zainteresowany kupnem mieszkania czy wynajmem biura. Szansa na to, że skorzysta z Twojej oferty jest więc znacznie większa niż w przypadku internautów zwabionych banerem na przypadkowej stronie czy ulotką otrzymaną na ulicy.
  • Inbound marketing jest przyjazny dla odbiorcy. Nie musisz narzucać się potencjalnym klientom ze swoją ofertą. Odbiorca nie jest męczony telefonami, mailami czy pop-up’ami na stronach. Otrzymuje informacje na temat Twojej propozycji dokładnie wtedy, kiedy sam tego chce.
  • Marketing przychodzący jest odporny na AdBlocki. Blokowanie reklam w sieci jest coraz powszechniejsze, a oprogramowanie typu AdBlock coraz skuteczniejsze. Wystarczy jedna wtyczka do przeglądarki, by zablokować banery, pop-up’y czy reklamy video. Inbound marketing jest odporny na wszelkie zabiegi tego rodzaju.
  • Inbound marketing to inwestycja z rosnącą stopą zwrotu. Dobrze poprowadzona kampania będzie przynosić coraz lepsze efekty z każdym kolejnym miesiącem. Marketing przychodzący trudno jest rozkręcić, ale gdy już się to uda, korzyści będą rosnąć, pomimo niewielkich kosztów w kolejnych etapach kampanii.

 

Duża liczba stałych odbiorców i ciągły napływ nowych to efekty dobrego inbound marketingu. Chodzi o to, by dać się znaleźć i nawiązać długotrwałe relacje z klientem. Oczywiście marketing przychodzący można z powodzeniem stosować razem z bardziej agresywnymi formami reklamy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij