Komunikacja marki

Współcześnie reklama nie musi być zabawna. Nie musi być nawet droga czy wybuchowa – musi być prawdziwa i zaskakująca. To odbiorca ceni najbardziej. Co więcej, istotna jest również jego podświadomość.

Podświadomie każdy z nas, chce nawiązać kontakt z autorem książki, sprzedawcą czy osobą, mówiącą po drugiej stronie radioodbiornika. Z tego też względu reklama musi nawiązywać kontakt, nie ma nic ważniejszego niż komunikacja.

Widoczne jest to szczególnie na podstawie reklam telewizyjnych. Coraz to kolejne banki, idąc w ślad konkurencji, zapraszają do współpracy kolejnych celebrytów. Jaki jest efekt? Żaden. Nikt nie pamięta, który bank reklamuje, który aktor, a co najważniejsze, nikt już nie daje zrobić się w przysłowiowe jajo. Choć świat pędzi, a my z nim, i choć nie mamy czasu, to bardziej od czasu cenimy swoje pieniądze. Mamy zatem troszkę czasu, by przeanalizować to co się do nas mówi, to czy sprzedawca nas szanuje i to czy reklamowana usługa się nam opłaca. Chcemy oszczędzać i kupić tylko to co rzeczywiście jest nam potrzebne. Twórca reklamy musi nawiązać kontakt z odbiorcą! Inaczej nici z sukcesu. Robienie wody z mózgu odbiorców dzisiaj nie jest łatwe, coraz rzadziej w ogóle możliwe.

Pamiętajmy, że marka musi być nie tyle znana, co szanowana. Nie ważne więc czy na reklamie ktoś robi z siebie pośmiewisko, czy opowiada dowcip lub prezentuje zoo. Istotne jest co tym przekazuje i czy marka za sprawą tego pokazu, będzie szanowana. Warto przytoczyć chociażby przykład Red Bulla, którego reklama może nie jest zbyt zaawansowana pod żadnym względem, ale dodawanie skrzydeł odbiorcom, przynosi oczekiwane skutki. Co więcej, Red Bull rzeczywiście dodaje skrzydeł, na różnorodnych imprezach, które organizuje, kontaktując się w rzeczywistości, materialnie z odbiorcami. Nie ma nic lepszego niż rzeczywisty kontakt i komunikacja, na którą odbiorca czeka.

Pamiętajmy, że skuteczna reklama, ma wypromować markę, stworzyć szacunek do niej, a krótko mówiąc sprzedawać produkt. Nie dzisiaj, ale przez długie lata. Komunikacja musi być więc zauważalna i jasna. Każdy odbiorca musi zostać zainteresowany i zaintrygowany, na tyle mocno, by ruszyć z fotela i udać się do sklepu, by kupić produkt.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij