Lojalni Klienci

Każdy klient wymaga innego traktowania, a każdy towar innej reklamy. Co możemy zrobić, by bez względu na branżę, stworzyć wokół swojej marki, grono naprawdę lojalnych klientów?

Warto zacząć od początku. Zapamiętać, iż generalizować się nie da! Niestety, nawet jeśli jesteśmy doświadczonymi absolwentami najlepszych szkół marketingu, za każdym razem, odnośnie każdego produktu, na nowo trzeba poznawać konkurencję, klienta oraz jego potrzeby. Do konkretnego klienta, zwracać się trzeba bowiem, w sposób indywidualny i ot cała tajemnica.

Jest ich jednak więcej. Co zyskuje klient lojalny? Klient, który od lat trzyma się jednej marki? Przykładowo, osoba, która kupuje herbatę Saga – to jeden z najlepszych przykładów, w jaki sposób firma dba o swoich klientów. Jeśli jesteś wśród nich, wiesz z pewnością, że co rusz, Saga prezentuje nowe smaki swoich herbat. Mimo iż jest to jedna z najtańszych herbat, prezentuje świetną jakość – jej smak jest nieporównywalny, a dodatków do niej cała masa. Każdy pamięta serię misiów, dodawanych do opakowań, czy może szklanek z misiami i oczywiście logiem Sagi. Reklamy telewizyjne, wciąż wiązane z gadżetami, które można otrzymać w prezencie.

Wydawałoby się, że to niezbyt lotne – nic bardziej mylnego! Klient stanie się lojalny, tylko jeśli będzie miał w tym interes. A znów w interesie producenta leży, sprawienie, by rzeczywiście ów interes klient znalazł.
Oczywiście z produktami spożywczymi, ogólnie tymi, łatwo zbywalnymi, jest trudniej – niełatwo stworzyć grono lojalnych klientów, odnośnie masła czy jogurtu. Łatwiej bywa z usługami – szczególnie finansowymi czy doradczymi. Nikt nie zmienia ich od tak, wystarczy zatem, że firma naprawdę pokaże swoje możliwości. Zaprezentuje odbiorcom bezpieczeństwo, pozwoli się obdarzyć zaufaniem i wciąż będzie niezawodna.

Z produktami jest trudniej. Nieustannie trzeba obserwować konkurencję. Jeśli cena jogurtu, będzie znacząco wyższa, jasnym jest, iż mało kto się na niego zdecyduje. Co więcej, świetnym sposobem są właśnie gadżety, punkty, promocje i… degustacje! Trudno oprzeć się dobrym smakom, kto raz spróbuje, później może zakochać się w marce. Nie zapominajmy też o akcjach i imprezach, w które jako producenci, warto się włączać. I tak na przykład Żywiec Zdrój, który bierze udział w akcji posadź drzewo, zachęca do zakupu, wszystkich tych, którym zależy na naszej planecie, Danone, wspiera głodne dzieci, a akcji, w których warto brać udział nie brakuje.
Stworzenie grupy klientów lojalnych to praca nie tylko ciężka, co wymagająca regularności i obserwacji, a co ważne niebywałej kreatywności.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij