Odbiorca docelowy reklamy

Stworzenie idealnej reklamy to proces, który winien być przemyślany. Nie jest zbyt korzystnym dla firmy, umieszczanie gdzie popadnie plakatów czy banerów z naszym produktem – nawet jeśli jest świetny.

Określenie odbiorcy reklamy oraz narzędzi marketingowych to klucz do sukcesu.

Miejsce – gdzie umieścić reklamę? Nie szkoda Ci pieniędzy na wykupowanie kolejnych powierzchni reklamowych, które niewiele dają? Znając odbiorcę, do jakiego chcesz trafić, możesz łatwo dowiedzieć się gdzie go znajdziesz. Przykładowo – dajmy na to, że zajmujesz się organizacją imprez lub tworzeniem koszulek dla nastolatków – odbiorcami będą nastolatkowie, prawdopodobnie niewielka ich liczba uczęszcza do filharmonii, toteż w jej okolicy bez sensu kupować kolejne banery. Zastanów się jednak nad kampanią w szkołach, klubach sportowych, basenach czy pubach – miejscach, gdzie młodzież spędza czas.

Typ reklamy – jak i co? Znając odbiorcę, masz możliwość wybrania sposobu reklamy. Nie musisz się ograniczać, możesz tworzyć nowe kampanie, akcje i zaskakiwać odbiorcę. Nie zostawiaj sprawy ulotkom – na naszym nastoletnim przykładzie – może porozmawiaj z dyrekcją szkół, by zorganizować jakiś atrakcyjny apel, przedstawiający atuty Twojej firmy czy produktu, a może przed szkołami urządź niewielką prezentację. Zawsze możesz stworzyć fajne upominki dla młodzieży, które przypomną im o Twoim produkcie – kubki, koszulki, długopisy – wszystko zależy od budżetu. Dzięki znajomości odbiorcy możesz być kreatywny – co byś wymyślił próbując dotrzeć do wszystkich?

Potrzeby – czego właściwie chce odbiorca? To pytanie jest prawdopodobnie kwestią kluczową. Czego innego potrzebuje nastolatek, dziecko, rodzic, osoba w średnim wieku i osoba w wieku podeszłym. Nie wiedząc z kim masz do czynienia, nie wiesz nawet czy warto się odzywać. Czy będziesz polecał organizowanie imprez starszym paniom? Kiedy wiesz czego chce odbiorca, możesz łatwo pokazać mu, że to masz.

Komunikacja – jak mówić skutecznie? Komunikacja z odbiorcą to kwestia ważna. Do profesorów na uczelniach wyższych nie wypada mówić kolokwialnym językiem, wydasz się wtedy gorszy i mniej atrakcyjny od nich, co spali Cię na wstępie. Do nastolatków nie będziesz mówił jak do profesorów – spójrz, jak wiele ułatwia Ci znajomość odbiorcy. Jak wiele możesz zyskać. Dopasuj do odbiorcy również słownictwo i styl, jakim się będziesz posługiwał przy prezentacji czy w reklamie.

Akcja. Nie da się ukryć, że bezpośredni kontakt z odbiorcą jest najbardziej efektywny. Możesz wykazać się swoimi zdolnościami interpersonalnymi. Stwórz więc akcję promocyjną, jak „degustacja” Twojego produktu – bez względu na to czy jest to usługa, zabawka czy kosmetyk.

Jak widzisz, w krótkim czasie, znalazłeś przynajmniej 5 powodów, dla których warto określać odbiorcę. Każdy z nich zawęża Twoją reklamę, jednocześnie zwiększając szanse, że znajdziesz klienta – czysty zysk, czysta oszczędność.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij