Strategia komunikacji

Wysoka sprzedaż wynika z dobrej strategii – nie graj na ślepo! Wielu osobom, niejednokrotnie nawet managerom firm, wydaje się, że mogą opracowywać kampanie marketingowe, swoją drogą nazywając je strategiami, wyłącznie na podstawie swojego przeczucia, przekonania i przemyśleń. Nie ma chyba nic bardziej zgubnego dla firmy.

Najważniejszym elementem, w tworzeniu kampanii idealnej jest analiza! Aby strategia była strategią, a nie jedynie przypadkowymi działaniami, które wpadły nam właśnie do głowy, należy wystartować z całym procesem strategicznym, który zaczyna się właśnie analizą, analizą nie byle jaką, bo wielowarstwową.

 

To właśnie na jej podstawie, będziemy mieli okazję i możliwość zaprojektować rozwiązania skuteczne, a także ustalić w jaki sposób najlepiej będzie wcielić je w życie. Okazuje się zatem, że doprowadzenie do naprawdę efektywnej kampanii, nie jest sprawą prostą i przypadkową, musi być skrupulatnie zaplanowaną taktykę. Do tego celu potrzebne będzie Ci ogólne spojrzenie na rynek i przeanalizowanie, może nawet dokładne poznanie, konkurencji. Broń Boże nie po to, by cokolwiek kopiować czy uzupełniać braki – choć te rzeczywiście warto zniwelować – ale po to, by wiedzieć czego Klient jeszcze nie otrzymał, a czego potrzebuje. Pamiętaj, że to on jest w centrum, to dla niego tworzysz kampanię, by kupił właśnie Twój produkt lub usługę. Odpowiedz sobie na wartościowe pytanie dotyczące Klienta:

 

  • skąd ma się dowiedzieć o Twojej firmie czy produkcie, czy Twoja reklama pozwoli mu Cię znaleźć,
  • do czego jest mu potrzebna Twoja oferta i czy w ogóle,
  • dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie,
  • jak na podstawie danej kampanii lub poprzednich kojarzy firmę, a jak chciałbyś żeby kojarzył,
  • czego oczekuje od Twojego produktu.

 

Zastanów się także nad swoją działalnością – co chciałeś osiągnąć i czy to osiągnąłeś, jeśli nie – do dzieła! Musisz dokładnie poznać perspektywy Twojej firmy czy produktu, za sprawą strategii wyznaczysz kierunek, w jakim kampania będzie zmierzała, przewaga rynkowa nie stworzy się jednak sama – jeżeli nie poznasz konkurencji, w jaki sposób osiągniesz przewagę?

Tworząc kampanię skup się również na tym, by przedstawić prawdę – mów o tym, co firma ma najlepszego, spośród wszystkich oczekiwań Klienta. Odpowiedź na powyższe pytania, znacząco ułatwi Ci zadanie.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES | Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach końcowych użytkownika za pomocą plików cookies przez Salmo Design. Pliki cookies są to dane informatyczne, zapisywane i przechowywane na urządzeniach końcowych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies używane są w celu tworzenia statystyk, które wspierają pozycjonowanie strony, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji. Oprogramowanie przeglądarek internetowych domyślenie dopuszcza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies do swojego urządzenia nie spowoduje utrudnień w korzystaniu z naszego Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Informujemy, że warunki przechowywania lub otrzymywania plików cookies można zmienić poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.

Zamknij